از بین چهار گرایش مترجمیزبان انگلیسی، زبانشناسی همگانی، ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی، گرایش چهارم (آموزش زبان انگلیسی) بیشترین داوطلبان را به خود اختصاص داده است. شاید اشتغال زایی و فرصتهای شغلی بیشتر داوطلبان را به تحصیل در این گرایش سوق میدهد. بسیاری از فارغ التحصیلان آموزش زبان انگلیسی به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاهها، مترجم، مدرسین مركز آموزش عالی و مؤسسات وابسته به آموزش و پرورش، مدیران روابط بازرگانی شركتهای تجاری مؤلفین كتب كمك آموزشی و . . . جذب میشوند. داوطلبان این گرایش باید از سطح علمی بالایی در دروس عمومی (گرامر، لغت و درك مطلب) و نیز دروس اختصاصی مربوط به این ریشه (روش تدریس، زبانشناسی، آزمون سازی) برخوردار باشند. علاوه بر توانایی علمی آنها در آزمون كتبی عمومی و اختصاصی، داوطلبان این گرایش باید از قدرت تكلّم و شنیداری عالی برخوردار باشند. به همین دلایل، اهمیت دورههای آمادگی این رشته، بیش از بیش آشكار میگردد.
منابع پیشنهادی:
Methodology:l
Testing:
Linguistics:
منابع پیشنهادی:
Methodology:l
- Principles of Language Teaching and Learning (D. H. Brown).
- Teaching Foreign language skills (M.Celce Murcia).
- Developing Second Language Skills (K. Chastain).
- Chomsky's Universal Grammar (V.J.Cook).
- Approaches and Methods in Language Teaching (J.C.Richards, T.S. Rodgers).
- Teaching Foreign language skills (W.M. Rivers).
- Techniques & Principles in language Teaching (D.L. Freeman)
- Longman Dictionary of applied Linguistics (J.C.Richards et.at.)
Testing:
- Testing Language skills: (Farhady, Jafarpour, Birjandy).
- Testing English as a Second language (Harries).
- Writing English Language Tests (Heaton).
- Testing for language Teachers (Hughes).
- Techniques in language testing (Madsen).
- Language Testing (Birjandi, Mosallahnezad, Bagheridoost)
Linguistics:
- Teach yourself linguistics (Jean Aitchison).
- Linguistics and Language (J.S. Falk).
- An Introduction to Language (Fromkin & Rodman).
- Phonetics and phonology (Peter Roach).
- Semantics: A course Book (J.lyon)
- Language & Lingnistics (J.lyon)
نظر