اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

فرهنگ لغت فناوری اطلاعات تدوین می‌شود

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • فرهنگ لغت فناوری اطلاعات تدوین می‌شود



    فرهنگ لغت فناوری اطلاعات تدوین می‌شود

    به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی مؤسسه ملی زبان ایران، عباس حری بنیانگذار با تأکید بر اصلاح ساختار آموزشی و تدوین کتب یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های خارجی و حرکت به سمت فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: طی 10 سال اخیر فناوری اطلاعات تمامی جنبه‌های زندگی بشر را تغییر داده و در این راستا آینده آموزشگاه‌های زبان خارجه نیز در ایران باید در این جهت باشد همچنین نحوه و شکل آموزش نیز باید با فناوری های روز سازگار بوده اما همواره نقش تعاملی استاد و زبان آموز باید برقرار باشد.

    بنیانگذار موسسه ملی زبان با بیان اینکه تطبیق فناوری اطلاعات با کتب آموزشی از جمله مسائلی است که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: با کمک فناوری اطلاعات می توان زمان آموزش را کاهش داد.

    حری فناوری اطلاعات را بستر مناسبی برای آموزش و یادگیری زبان های خارجی عنوان کرد و گفت: در این راستا موسسه ملی زبان برای استفاده متخصصان ICT، تدوین فرهنگ لغت فناوری اطلاعات را در دستور کار قرار داده است.

    وی ارتقای سطح آموزشی و تأثیر آن در یادگیری و نیز سرعت دادن به امر یادگیری را از جمله مزایای به کارگیری فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: از دیگر برنامه های این موسسه حرکت به سمت آموزش الکترونیکی زبان انگلیسی است تا با کمک ابزارهای فناوری در آموزش و با صرف کمترین زمان و هزینه بتوان افراد جامعه را با دیگر متون آشنا کرد.

    این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصول ساختار آموزشی و تدوین کتب متناسب با نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی کشورمان، یادگیری زبان انگلیسی در موسسه‌ی ملی زبان را متحول کرده است، گفت: تدوین کتب آموزش انگلیسی متناسب با نیاز کشور‌مان برای نخستین‌بار توسط این موسسه صورت گرفته و حاصل نیم قرن تلاش است؛ تدوین این کتاب‌ها مشابه کاری است که سیبویه در قرن دوم هجری با نوشتن دستور زبان عربی انجام داد، چرا که در تدوین این کتاب‌ها به استفاده از نحویات زبان توجه خاصی شده است.

    وی لازمه‌ استفاده از این روش در تدوین کتب آموزشی زبان انگلیسی را وقوف کامل به ساختار زبان قلمداد کرد و افزود: گروه تدوین‌کننده‌ کتب آموزشی این موسسه تلاش کرده‌اند تا زبان‌آموزان به موازات یادگیری زبان خارجی، زبان مادری خود را نیز به‌طور تدریجی تجزیه و تحلیل کرده و وجوه تشابه‌ و مغایرت‌ها را فرا گیرند.

    بنیانگذار موسسه‌ ملی زبان با بیان این‌که سری International این کتاب‌ها در هشت جلد منتشر شده و از 10 سال پیش در موسسه‌ ملی زبان تدریس می‌شود، تصریح کرد: این کتاب‌ها نه تنها با کتاب‌های تدوین شده توسط مولفان باسابقه‌ در انگلستان و ایالات متحده‌ی آمریکا برابری می‌کند، بلکه از نظر آموزشی نیز اصولی در تدوین آن رعایت شده که فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را تسهیل کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا منتقدان ایرادی را به محتوای این کتاب‌ها نداشته‌اند و اگر حمایت لازم توسط این وزارتخانه صورت گیرد، امکان عرضه‌ی این کتاب‌ها در کشور‌های همجوار نیز وجود دارد.


    گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
    اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


    Webitsa.com
    Linkedin Profile
صبر کنید ..
X