اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

تولدت مبارک آقای اندرسن

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • تولدت مبارک آقای اندرسن

    اگر امروز از طریق صفحه اصلی گوگل به جستجو پرداخته باشید حتماً دیده اید که لوگوی اصلی این سایت به مناسبت دویست و پنجمین سال تولد هانس کریستین اندرسن به این شکل تغییر یافته بود:



    اندرسن درسال 1805 در دانمارک به دنیا آمد. در طول هفتاد سال زندگی داستانها و اشعارش برای کودکان چنان تأثیری بر ادبیات کودک در جهان گذاشت که به حق او را پدر ادبیات کودک نام داده اند. فضای طبیعی داستانهای وی الهام گرفته از محل زندگیش طبیعتی زیبا و جادویی دارد و زبان نوشتاری که اندرسن ماهرانه در وصف مناظر به کار می برد خواننده را در متن فضای داستان قرار می دهد. داستانها و اشعار او تا کنون به بیش از 150 زبان ترجمه شده اند. درسال 1384 هم به مناسبت دویستمین سالگرد تولد وی "مجموعه داستانها و قصه های پریان" در ایران به چاپ رسید.
    لباس جدید پادشاه، پری دریایی کوچک، بند انگشتی، دخترک کبریت فروش، جوجه اردک زشت و دهها داستان دیگری که دوران کودکیمان را در حال و هوای آنها گذراندیم، مخلوق داستان پردازی جادویی اندرسن هستند.

    زندگینامه اندرسن را اینجا بخوانید.

    ویرایش توسط Angel : https://forum.motarjemonline.com/member/63-angel در ساعت 04-12-2011, 03:31 AM

    I believed my wisdom
    ... Killed the whys as I grew ... Yet the time has taught me ... The whys are grown too
    Angel

    Click to Read My Other Poems

  • #2
    جایزه ادبی هانس کریستین اندرسن



    جایزه ادبی هانس کریستین اندرسن


    جایزه هانس کریستین اندرسن یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودکان است که از سوی دفتربین المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می شود. مارگریت دوم ملکه دانمارک حامی و مشوق ویژه اهدای این جایزه و شرکت نیسان موتور پشتیبان مالی این جایزه است.

    اهدا این جایزه به مجموعه آثار یک نویسنده از سال ۱۹۵۶،و به مجموعه آثار یک تصویرگر از سال ۱۹۶۶ آغازشده است. این جایزه شامل یک مدال طلا و یک دیپلم افتخار است که طی مراسمی در کنگره دو سالانه به برندگان اهدا می شود. نامزدهای جایزه هانس کریستین اندرسن از سوی دفاتر ملی کاندید می شوند و داوران بین المللی که از کارشناسان برجسته ادبیات کودکان هستند، برندگان این جایزه را از میان نامزده های معرفی شده برمی گزینند. از جمله معیاری های گزینش برندگان می توان به کیفیت بالای زیبایی شناختی آثار نویسنده و تصویر گر،‌ در نظر گرفتن مخاطب کودک، خلاقیت و نوآوری و اصالت و مهم تر از همه داشتن سهم جاودان در ادبیات کودکان جهان اشاره کرد. فرشید مثقالی تصویرگر نامدار ایرانی تنها برنده این جایزه جهانی است. مجموعه آثار او در سال ۱۹۷۴ این جایزه را از آن خود کرد. هوشنگ مرادی کرمانی نیز در سال ۱۹۹۲ از سوی هیئت داوران این جایزه مورد تشویق قرار گرفت. همچنین از ایران محمد رضا یوسفی در سال۲۰۰۰ و محمد هادی محمدی در سال ۲۰۰۶ در بخش نویسندگان و نسرین خسروی درسال ۲۰۰۲ در بخش تصویرگران کاندید این جایزه شدند. از ایران تاکنون توران میرهادی(۱۹۷۶،۱۹۷۸،۱۹۸۶،1988) ، ثریا قزل ایاغ(۱۹۹۲) ،‌منصوره راعی(۱۹۹۸،۲۰۰۰)، زهره قایینی (۲۰۰۲،۲۰۰۴) و پرناز نیری(۲۰۰۶)عضو هیئت داوران بوده اند. زهره قایینی سرپرست موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایران و عضو شورای کتاب کودک ایران در سال ۲۰۰۸ در جایگاه رییس هیئت داوران این جایزه قرار گرفت و اکنون بار دیگر برای سال ۲۰۱۰ به عنوان رییس هیئت داوران برگزیده شده است.

    منبع:ketabak.org
    ویرایش توسط Angel : https://forum.motarjemonline.com/member/63-angel در ساعت 04-12-2011, 03:32 AM

    I believed my wisdom
    ... Killed the whys as I grew ... Yet the time has taught me ... The whys are grown too
    Angel

    Click to Read My Other Poems

    نظر


    • #3
      جایزه ادبی هانس کریستین اندرسن

      برندگان جایزه "هانس کریستین اندرسن" معرفی شدند

      دیوید آلموند، نویسنده انگلیسی و یوتا باوئر، تصویرگر آلمانی، دو جایزه بخش نویسندگی و تصویرگری جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن، نوبل کوچک ادبیات کودک جهان را برای سال ۲۰۱۰ به دست آوردند.

      به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی (لیزنا) به نقل از وب سایت کتابک، سرانجام پس از ماه ها انتظار و اشتیاق علاقه مندان ادبیات کودکان و ۹ ماه تلاش هیئت داوران بین المللی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن، زهره قایینی، رئیس هیئت داوران این مهم ترین جایزه ادبیات کودک جهان، به نمایندگی از دیگر داوران، دو برنده این جایزه در دو بخش نویسندگی و تصویرگری را معرفی کرد.

      داوران این مهم ترین جایزه ادبیات کودک جهان، دیوید آلموند را به خاطر آفریدن آثاری با سبک رئالیسم جادویی برای کودکان و شیوه داستان سرایی یکتایش که تخیل مخاطبان نوجوانش را به کار می اندازد و آن ها را به خواندن و اندیشیدن مشتاق می کند، تحسین کردند. آن ها، او را از میان ۲۸ نویسنده برجسته از سراسر جهان سزاوار دریافت جایزه نویسندگی هانس کریستین اندرسن دانستند.
      اما، یوتا باوئر، تصویرگر آلمانی و برنده جایزه تصویرگری اندرسن، به خاطر رویکرد فلسفی اش در کار تصویرگری، اصالت، خلاقیت و توانایی اش در برقراری ارتباط با مخاطبان جوان، مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت و از میان ۲۷ تصویرگر برجسته دیگر از سراسر جهان، جایزه اندرسن را از آن خود کرد. داوران، باوئر را راوی توانایی دانستند که با تصویرگری اش، دو دنیای افسانه و واقعیت را به هم می آمیزد و می پیوندد.
      دیوید آلموند، نویسندگی برای کودکان و نوجوانان را از سال ۱۹۹۸ با کتابی به نام اسکلیگ (Skellig) آغاز کرد. کتابی که شهرت و افتخار بسیاری را همراه با مدال کارنگی برایش به ارمغان آورد. آثار دیگر آلموند در زمینه ادبیات کودک نیز بسیار مورد توجه قرار گرفتند و او موفق شد برای بار دوم مدال کارنگی و جایزه کتاب سال white bread را به دست آورد. این روزها برای این نویسنده انگلیسی، روزهای ویژه ای است. آلموند به عنوان یکی از نامزدان دریافت گران بها ترین جایزه ادبیات کودک جهان، جایزه آسترید لیندگرن نیز معرفی شده است.
      یوتا باوئر، برنده جایزه تصویرگری، خود را این گونه توصیف می کند: "نمی خواهم پشت کتاب هایم پنهان شوم." باوئر، دانش آموخته رشته گرافیک و تصویرگری از دانشگاه هامبورک است و توانایی ویژه اش در نگاه کردن به پیرامون از دید کودکان است.

      این دو نویسنده و تصویرگر از میان پنج فینالیست دریافت جایزه، از کشورهای ایران، برزیل، سوئد، دانمارک، آلمان، بلژیک، سوییس و کرواسی در دو بخش نویسندگی و تصویرگری، برگزیده شدند. مراسم اهدای جایزه در جریان سی و دومین کنگره جهانی IBBY در تابستان سال ۲۰۱۰ در شهر سانتیاگو دکامپوستلای اسپانیا، برگزار می شود.
      جایزه اندرسن جنبه مادی ندارد اما در دنیای ادبیات کودک جهان مهم ترین جایزه به شمار می رود و دریافت آن افتخار بزرگی برای برندگانش به شمار می رود.

      منبع:lisna.ir

      I believed my wisdom
      ... Killed the whys as I grew ... Yet the time has taught me ... The whys are grown too
      Angel

      Click to Read My Other Poems

      نظر


      • #4
        سلام.

        عنوان و نوع پرداختن به این مطلب خبری در نوع خودش جالب بود و مطالب هم کاملا مفید.
        متشکرم!
        گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
        اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


        Webitsa.com
        Linkedin Profile

        نظر

        صبر کنید ..
        X