اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

    مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری


    پس از اینکه داوطلبان آزمون سراسری در آزمون سراسری شرکت کردند می بایست فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند.انتخاب رشته نیازمند سنجش دقیق شرایط تحصیلی داوطلبان کنکور و همچنین بررسی شرایط خانوادگی . محیطی داوطلبان است. برای انجام یک انتخاب رشته مناسب داوطلبان کنکور سراسری بایستی به چندین نکته توجه داشته باشند که در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد.هر داوطلب می تواند 100 انتخاب در فرم انتخاب رشته خود اولویت بندی کند. اولویت بندی در پذیرش دانشگاه ها هیچ تاثیری در قبولی شما ندارد و به همین دلیل در فرم انتخاب رشته ترتیب رشته ها فقط بر اساس علاقه ی داوطلب بایستی تنظیم گردد.در روند انتخاب رشته کنکور سراسری ، انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 97 عنوان رشته‌ها و ظرفیت پذیرش تفاوت اساسی وجود دارد. ما سعی داریم در این مقاله برای راهنمایی شما داوطلبان عزیز در زمینه انتخاب رشته کنکورتوضیحاتی ارائه دهیم که پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را با دقت مطالعه فرمایید.

    نحوه انجام انتخاب رشته کنکور سراسری


    داوطلبان زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 97 و انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنکور سراسری را در ذهن داشته باشند و در بهترین زمان ممکن عمل انتخاب رشته را انجام دهند و آن را به روزهای انتهایی فرایند انتخاب رشته واگذار نکنند. اما معمولا داوطلبان می توانند در روزهای ابتدایی این کار را انجام داده و در صورتی که اصلاحیات جدیدی به دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری اضافه شد دوباره برای اعمال تغییرات و ویرایش مجدد وارد سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری شوند. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری نیمه مرداد ماه می باشد و نتایج نهایی انتخاب رشته آنها در شهریور ماه اعلام می شود.داوطلبان پس از نتایج کنکور سراسری 97 و دریافت کارنامه خود ابتدا به دنبال درصد های کسب شده در هر درس و نمرات تراز و رتبه خود می باشند. و سؤالات زیادی ذهن داوطلب را به خود مشغول می کند.مهمترین نکته در انتخاب رشته "علاقه" داوطلب است .متأسفانه برخی از داوطلبان به جای اندیشیدن به رشته مورد علاقه خود، تمام همت خود را صرف نوعی از انتخاب رشته می‌کنند تا احتمال قبولی آنها افزایش یابد.برای راهنمایی و کسب اطلاعات در زمینه انتخاب رشته با مشاوران ما در تماس باشید.

    دسته بندی رشته های تحصيلی چیست؟


    همانطور که می توانید در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ملاحظه نمایید، رشته های مختلفی بر اساس گروه آزمایشی فرد که شامل تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان می باشد موجود است و داوطلبان می توانند بر اساس گروه آموزشی خود آنها را انتخاب نمایند.ر کد رشته های روزانه در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان بایستی به چند نکته توجه داشته باشند. در رشته های روزانه داوطلبان نمی توانند بطور مجدد در کنکور سراسری سال بعد شرکت نمایند. رشته های مختلف تحصیلی با توجه به ماهیت و گسترش در سطح كشور به 4 دسته رشته استانی ، رشته ناحیه ای ، رشته قطبی ، رشته کشوری تقسم می شوند که به طور مختصر این رشته ها را توضیح خواهیم داد. رشته های استانی به رشته هایی گفته می شود كه در اكثر استان ها گسترش داشته یا از نظر كاربردی به متخصصان بومی نیاز دارند. رشته ناحیه ای به رشته هایی اطلاق می شود كه در اكثر استان ها وجود نداشته ولی در چند استان مجاور به عنوان یک ناحیه بومی تلقی می شود.رشته قطبی به رشته ‎هایی كه در اكثر نواحی وجود نداشته ولی در چند ناحیه بومی مجاور كه به عنوان قطب بومی تلقی می شود نامیده می شود. رشته کشوری به رشته هایی اطلاق می شود كه در اكثر قطب‎ های بومی وجود نداشته و تنها در تعدادی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ارائه می شود.

    عوامل موثر در انتخاب رشته صحیح


    داوطلبان گرامی در انتخاب رشته کنکور سراسری حتما با در نظر گرفتن مسائل و علاقه فردی، دست به انتخاب رشته بزنید. انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد یکی از حساس ترین مراحل سرنوشت هر فرد می باشد که با انجام درست این مرحله آینده شغلی شما تا نسبتی تعیین می شود. طبیعتا اولویت اول ما باید دانشگاه‎های سراسری و روزانه باشد. در درجه دوم دانشگاه‎های شبانه می باشد. این دانشگاه ها شهریه اخذ می‎نمایند، ولی اعتبار مدرک دانشگاه روزانه را دارند. درجه سوم دانشگاه آزاد می‎باشد که جایگاه معتبری دارد. درجه چهارم دانشگاه پیام نور و دانشگاه‎های غیرانتفاعی می باشند. یک انتخاب رشته ایده آل و صحیح براساس معیارهای مختلفی سنجیده می شود، نظیر علاقه مندی، استعداد، جایگاه اجتماعی و اقتصادی. یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب رشته وضعیت بازار کار آن رشته می باشد که این امر منجر به رضایت شغلی و افزایش سطح کیفیت زندگی هر فرد می شود.

    اشتباهات در زمان انتخاب رشته


    معمولا داوطلبان در زمان انتخاب رشته ممکن است اشتباهاتی را انجام دهند که یکی از اشتباه در انتخاب رشته که بیشتر داوطلبان مرتکب می شوند اولویت بندی نامناسب رشته ها می باشد.توصیه می شود هرگز به طور تصادفی انتخاب رشته نکنید. زیرا در صورت قبولی در رشته هایی که به آن علاقه ندارید، مجبورید در آن رشته ادامه تحصیل دهید یا باید یک سال محرومیت از شرکت در آزمون سراسری را بپذیرید.اگر رشته ای مورد علاقه تان نمی باشد آن را انتخاب ننمایید اگر بعد از قبولی در دانشگاه روزانه دولتی در رشته ای که مورد علاقه تان نمی باشد انصراف دهید و قصد ثبت نام مجدد در کنکور را داشته باشید قطعا مشکلاتی به وجود خواهد آمد.البته اوطلبان نگران این مسئله نباشند زیرا سازمان سنجش برای برخی از داوطلبانی که در رشته ی مورد علاقه خود پذیرفته نشده اند و انتخاب رشته اشتباه انجام داده اند این امکان را به وجود می آورد که در زمان مشخص برای بررسی اشتباه در انتخاب رشته و ثبت درخواست خود اقدام کنند.
صبر کنید ..
X