اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

نکات طلایی انتخاب رشته دکتری

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • نکات طلایی انتخاب رشته دکتری

    نکات طلایی انتخاب رشته دکتری


    اکثریت داوطلبان کنکور دکتری 97 به این موضوع آگاهی دارند که کنکور دکتری 97 دو مرحله ای است. یک مرحله آزمون کتبی و مرحله دوم مصاحبه. حال سوال این است که چه زمانی انتخاب رشته دکتری 97 انجام می شود؟ داوطلبان کنکور دکتری 97 باید ابتدا در آزمون کتبی شرکت کنند، پس از آنکه کارنامه نتایج اولیه آزمون کتبی دکتری 97 آمد، داوطلب کنکور دکتری 97، اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشد می تواند انتخاب رشته کند.همانطور که می دانید آزمون و ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد 97با همادغام شده است و طبق روال قبل انجام نمی‌شود و همین تغییر سردرگمی را برایداوطلبان آزمون دکتریکه قصد ادامه تحصیل دردانشگاه آزاد را دارند به وجود آورده است.دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 97شرایطی را برای داوطلبان فراهم میکند تا داوطلبان ثبت نام دکتری بتوانند با مطالعه آن بتوانند در رشته ی تحصیلی خود بهترین انتخاب کد رشته محل را داشته باشند. در ادامه توضیحاتی در زمینه مشاوره انتخاب رشته دکتریخواهیم داد که توصیه می کنیم ما برای راهنمایی خود در انتخاب رشته آزمون دکتری مطلب را به طور کامل مطالعه فرمایید.

    زمان و نحوه نحوه انتخاب رشته دکتری


    همانطور که می دانید زمان انتخاب رشته آزمون دکتری 97 بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری 97 و اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 می باشد و مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه 97 از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و در روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 97 پایان می پذیرد. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشند ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته محل های مورد علاقه و نسبت به درج آن در فرم انتخاب رشته دکتری 97 ، اقدام کنند.در انتخاب رشته آزمون دکتری به دنبال رشته ای باشید که بازار کار خوبی برای شما در آینده داشته باشد.داوطلبان باید توجه کنند که آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری و آزاد ادغام شده است و برای داوطلبان آزمون یک کارنامه اولیه صادر می‌شود ولیکن داوطلبان آزمون دکتری 97 باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند که از مرحله انتخاب رشته دکتری 97 و آزاد از هم جدا شده اند و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 97 باید دو انتخاب رشته انجام دهند.

    مشاوره انتخاب رشته دکتری


    همانطور که می دانید آزمون و ثبت نام دکتری سراسری و آزاد 97 با یکدیگر ادغام شده است. یکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته دکتری سراسری این است که چینش کد رشته محل ها را در فرم انتخاب رشته دکتری 97 و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97می بایست بر اساس علاقه خود انجام دهید. هنگام انتخاب رشته ، شهر و سطح علمی دانشگاه را نیز مدنظر قرار دهید. پس از انجام انتخاب رشته از دریافت کد 15 رقمی غافل نشوید و منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش باشید. توجه کنید که نتایح نهایی انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش اعلام نمی شود بلکه دانشگاه مربوطه خبر پذیرفته شدن داوطلبان را از طریق تماس تلفنی اعلام می کند. تمامی داوطلبان دانشگاه آزاد و سراسری باید بدانند که فرآیند انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 97 متفاوت و به صورت جداگانه می باشد که معمولا بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه مربوطه می باشند.

    نحوه گزینش داوطلبان در مقطع دکتری


    همانطور که می‌دانیدکنکور دکتری 97 نیمه متمرکز است و پذیرش دانشجویان وابسته به دو مرحله آزمون و مصاحبه است. پس رتبه اولیه کنکور تنها ملاک پذیرش نیست، مساله‌ای مهم که باید مد نظر قرار داد، تراز قبولی دعوت به مصاحبه دکتری است. داوطلبان باید توجه کنند که پذیرش در دوره دکتری 97 علاوه بر آزمون که 50 درصد از امتیاز پذیرش آنان را شامل می‌شود، به مصاحبه آنان نیز بستگی دارد و 50 درصد دیگر امتیاز پذیرش آنان به مصاحبه اختصاص دارد.برای اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 97 و تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 97 می توانید بر روی لینک موردنظر کلیک کنید. پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ ها و موسسات آموزش عالی براساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه دکتری سراسری بررسی مدارک، اولویت کد رشته‌ محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه داوطلب به دو روش صورت می‌گیرد. 1- معرفی اولیه داوطلبان
    که توسط سازمان انجام می‌شود و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌ای در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که داوطلبان می توانند انتخاب رشته کنند. 2- پذیرش نهایی داوطلبان : از بین داوطلبان معرفی‌شده به دانشگاه‌ها براساس نتیجه سنجش و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام‌شده و سهمیه داوطلب صورت خواهد گرفت.

    نکات کلیدی در مصاحبه دکتری


    یک سال قبل از ادغام دو کنکور دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد که محدودیت دعوت به مصاحبه برداشته شد. داوطلبان می توانستند در هر دانشگاهی که پذیرفته شده اند جهت مصاحبه دکتری مراجعه نمایند. همانطور که میدانید این محدودیت می‌تواند تأثیر منفی در پذیرش دانشجو بگذارد و سبب افزایش استرس در هر متقاضی گردد. اولین گام در فرایند مصاحبه دکتری سراسری 97 ارائه اطلاعات درباره گذشته خود می‌باشد. اساتید در اولین گام خود اقدام به طرح سؤال در مورد سوابق تحصیلی شما می‌نمایند. شما می‌بایست درباره نمرات ضعیف خود در طول مقطع تحصیلی گذشته‌ تان توضیح دهید. لازم به ذکر است صداقت در این‌ باره می‌تواند به شما کمک شایانی در فرآیند مصاحبه نماید و باعث موفقیت شما گردد.دانشگاهها از 4 طریق می توانند داوطلبان دکتری را در روند مصاحبه گزینش کنند.برخی دانشگاه ها که ممکن است داوطلبان را به شیوه های متفاوت حتی برگزاری آزمون گزینش و فیلتر کنند باید گفت که 50 درصد نمره پذیرش دانشجوی دکتری در اختیار دانشگاه ها قرار دارد، بنابراین آن ها می توانند از طریق مصاحبه، آزمون شفاهی، بررسی مدارک یا آزمون کتبی داوطلب را بسنجند که این موارد در حیطه اختیارات دانشگاه ها است، گاهی اوقات به علت معرفی تعداد زیاد داوطلبان به یک دانشگاه ممکن است آزمون کتبی نیز برگزار شود که مانعی در این زمینه برای دانشگاه ها وجود ندارد.
صبر کنید ..
X