اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

طلوع پرافتخار کتاب‌های الکترونیک

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • طلوع پرافتخار کتاب‌های الکترونیک




    کتاب‌های دیجیتال بالاخره توانستند کتاب‌های کاغذی آمازون را زمینگیر کنند و این بار نه‌تنها کتاب‌های جلد سخت (گران) بلکه کتاب‌های جلد نرم ارزان‌تر نیز قربانی این فناوری شده‌اند.

    به گزارش CNET، آمازون اعلام کرده است که فروش کتاب‌های کیندل آن بیشتر از کتاب‌های جلد نرم این فروشگاه است، هر چند رقم اعلام شده بسیار نزدیک به‌هم است. از روز نخست ژانویه سال جاری میلادی (2011)، به ازای هر 100 کتاب فروخته شده کاغذی، آمازون 115 کتاب کیندل فروخته است و در همین بازه زمانی، فروش کتاب‌های الکترونیک نسبت به کتاب‌های جلد سخت 3 برابر بیشتر بوده است. آمازون همچنین اعلام کرده است که در این آمارگیری، کتاب‌های رایگان کیندل را لحاظ نکرده است.

    این نخستین بار است که چنین اتفاقی برای کتاب‌های الکترونیک می‌افتد. تا پیش از این، کتاب‌های الکترونیک تنها توانسته بودند کتاب‌های جلد سخت گران را زمینگیر کنند. کتاب‌های جلد کاغذی با هزینه‌ای بسیار کمتر تمام می‌شوند. آمازون آمار دقیق فروش تفکیکی کتاب‌های خود را اعلام نکرد و تنها به گفتن این جمله که این شرکت تاکنون میلیون‌ها دستگاه کیندل به فروش رسانده است بسنده کرد.

    شایان ذکر است که آمازون بیش از 810 هزار کتاب الکترونیک در فروشگاه کیندل خود دارد که شامل میلیون‌ها کتاب رایگان، بدون حق مولف و ای بوک‌های آن نمی‌شود.

    در کنفرانس جهان کتاب‌های دیجیتال که اخیرا برگزار شد، جیمز مک گیوی از موسسه تحقیقاتی فارستر اعلام کرد که تخمین وی در مورد فروش کتاب‌های الکترونیک به رقم یک میلیارد دلار می‌رسد و این فروش در سال 2011 دست کم تا 1/3 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. وی همچنین پیش‌بینی کرد رقم فروش ای بوک‌ها تا سال 2014 به بیش از 50 درصد کل بازار جهانی افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود در سال جاری فروش رسانه‌های چاپی کاهش یابد.

    مایک شاتزکین، یکی از برگزارکنندگان این کنفرانس نیز اعلام کرد که طی 10 تا 12 سال آینده فروشگاه‌های کتاب کاغذی کم‌کم از بین خواهند رفت و صنعت جدیدی جایگزین صنعت کهنه چاپ و نشر خواهد شد.

    برگرفته از: روزنامه جام جم


    گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
    اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


    Webitsa.com
    Linkedin Profile
صبر کنید ..
X