اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

زبان ياد بگيريد تا مغزتان جوان بماند!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • زبان ياد بگيريد تا مغزتان جوان بماند!



    یادگیری زبان های مختلف مغز را جوان نگاه می دارد! دانشمندان دریافتند که یادگیری و صحبت کردن به چند زبان و گویش مختلف مغز افراد چند زبانه را از پیری محافظت کرده و موجب می شود که مغز جوان بماند. به گزارش مهر، نتایج تحقیقاتی که در تازه ترین شماره مجله Psychology and Aging منتشر شده است نشان می دهد که مغز افراد چند زبانه ای که قدرت استفاده از زبان ها و گویش های مختلف را دارند دچار پیری نمی شود و همیشه جوان می ماند.


    نورولوژیست های این تحقیق کشف کردند سالمندانی که به زبان های زیادی صحبت می کنند نتایج بهتری در آزمایشات عملکرد ادراکی مغز کسب می کنند.
    این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "هیچ اکسیر جادویی برای جوان نگه داشتن مغز وجود ندارد اما استفاده از دو و یا سه زبان می تواند به طولانی کردن سال های خوب زندگی کمک کند."
    براساس گزارش ساینس دیلی، به نظر می رسد که افراد چند زبانه نسبت به همسالان خود که تنها یک زبان را می دانند ذهن شفاف تر و آماده تری دارند.
    این نتایج برپایه تحقیقاتی که از سال 1989 روی گروهی از افراد در سنین بین 75 تا 95 سال انجام شد به دست آمده است.
    در این تحقیق محققان درخصوص آگاهی و عادت در صحبت کردن به زبان های مختلف (از دو زبان و بیشتر) یک سری آزمایشات ادراکی را برای سالمندان تجویز کردند.
    در این آزمایشات مشخص شد که دانستن زبان های بیشتر و استفاده از آنها حالت ادراکی افراد را در سالمندی بهبود می بخشد.

    این نتایج تاکید می کند داشتن یک مغز جوان تنها با گرفتن دیپلم و یا لیسانس در زبان های مختلف میسر نیست بلکه استفاده از زبان ها و گویش های مختلف اکسیر جوانی مغز در دوران سالمندی است.


    تسلط به دو زبان از مغز انسان محافظت می کند

    براساس تحقیقات جدید، تسلط انسان به دو زبان در مقابل افزایش سن و به هنگام پیری از مغز محافظت می کند.
    دانشمندان کانادایی در تازه ترین تحقیقات خود دریافته اند: افرادی که از کودکی به دو زبان تکلم می کنند در مقایسه با اشخاصی که تنها یک زبان می دانند کمتر دچار ضعف قوای مغزی می شوند.
    مطالعات قبلی بر روی کودکان نشان می داد: دو زبانه بودن می تواند بر خلاقیت و مهارت انسان در حل مسائل بیفزاید اما تاثیر توانایی در تکلم به دو زبان تا کنون ناشناخته بود.

    بررسی اخیر بر روی 150 بزرگسال که نیمی از آنها دو زبانه و نیمی دیگر یک زبانه بودند نشان داده است: سرعت واکنش افراد دو زبانه که بیش از 60 سال داشتند کمتر از افراد جوانتر یک زبانه نبود.


    منبع: روزنامه های جام جم و آفرینش
    گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
    اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


    Webitsa.com
    Linkedin Profile
صبر کنید ..
X