اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

مترجم دو زبانه online و offline ديلماج طراحی شد

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • مترجم دو زبانه online و offline ديلماج طراحی شد

    مترجم دو زبانه دیلماج كه مستخرج از پروژه "طراحی و پیاده سازی الگوریتم های ترجمه ماشینی" می باشد، با حمایت موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات و به مجری گری آزمایشگاه فناوری زبان انسانی و یادگیری ماشین دانشگاه امیركبیر طراحی و ارائه گردید.

    به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات، مترجم مذكور با استفاده از متد آماری طراحی شده، كه در این روش سیستم مترجم با استفاده از پیكره های دو زبانه انگلیسی- فارسی آموزش دیده و حجم پیكره مورد استفاده در حدود 15 میلیون كلمه می باشد.

    بنا بر این گزارش، اصلی ترین ویژگی این مترجم كیفیت بالای آن نسبت به سایر مترجم های خودكار فعال در زبان فارسی می باشد.

    شایان ذكر است، در ارزیابی كیفیت این مترجم از معیارهای خودكار و پیكره های تست استفاده شده است، كه نتایج ارزیابی های انجام گرفته بر روی این مترجم با معیار ارزیابی BLEU در حوزه خبری نسبت به مترجم گوگل در هر دو جهت انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی از كیفیت بهتری برخوردار می باشد.

    این گزارش حاكی است، از قابلیتهای دیگر این ابزار می توان به توسعه سریع و آسان آن نسبت به سایر نمونه های موجود و سرعت ترجمه بالای آن اشاره نمود.

    گفتنی است این ابزار در دو نسخه به صورت برخط(Online) و غیر برخط (Offline) ارائه شده است. در نسخه برخط كه به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، هدف اصلی سرعت ترجمه بالا به همراه كیفیت مطلوب است، در حالی كه در نسخه غیر برخط تمركز اصلی بر روی ارائه ترجمه با بالاترین كیفیت می باشد.
    گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
    اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


    Webitsa.com
    Linkedin Profile
صبر کنید ..
X