اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

... و اگزوپری از آسمان فرود آمد

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • ... و اگزوپری از آسمان فرود آمد

    ... و اگزوپری از آسمان فرود آمد



    29 ژوئن سالروز تولد آنتوان دو سنت اگزوپری خالق "شازده کوچولو" است.



    آنتوان دو سنت اگزوپری، خلبان و نویسنده ی "شازده كوچولو"، یكی از شاهكارهای ادبیات كودكان است. سنت اگزوپری، فرزند سوم ژان دو سنت اگزوپری در سال ۱۹۰۰ در شهر لیون فرانسه به دنیا آمد.

    اگزوپری، نوشتن و سرودن را از دوران تحصیل آغاز كرد. در ۱۹۲۵ داستان كوتاهی از او به نام "مانون" در یكی از مجله های پاریس منتشر شد. آنچه كه ذوق نویسندگی و شاعری را در او بارور ساخت، پرواز و آشنایی با سرزمین و فرهنگ های گوناگون بود. "پیك جنوب" ره آورد حضوراو در میان قبایل صحرانشین "مور" در جنوب مراكش و "زمین انسانها" و "پرواز شبانه" ره آورد سفرش به امریكای جنوبی است. "پرواز شبانه" برنده ی جایزه ی فمینا شد و آندره ژید، نویسنده ی بزرگ فرانسوی آن را ستایش کرد. "زمین انسانهای" او نیز در سال ۱۹۳۹ از سوی فرهنگستان فرانسه جایزه ی ملی كتاب را از آن خود كرد. در سال ۱۹۴۰، اگزوپری به امریکا رفت و در دوران اقامتش در نیویورك زندگی خود را در قالب داستان "خلبان جنگی" منتشر کرد. کتاب کوچک او با عنوان " نامه به یک گروگان" در سال ۱۹۴۳ به چاپ رسید. شاهکار سنت اگزوپری " شازده کوچولو" در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. او نوشتن " شازده كوچولو" را از سال ۱۹۴۱ آغاز كرد و با آبرنگ و مداد آن را تصویرگری كرد. این اثر یکی از مهمترین آثار او به شمار می رود که در سده ی بیستم میلادی در رده ی سومین کتاب پرخواننده ی جهان قرار گرفت. " شازده كوچولو" كتابی است هم برای كودكان و هم بزرگسالان. بیشتر منتقدان بر این باورند كه " شازده كوچولو" معنایی فلسفی و سمبولیك دارد. شخصیت اصلی داستان كودكی است همیشه كودك، كه رفتارآدم بزرگ ها را نقد می كند و راز دانایی انسان را بر راوی آشكار می كند، چنان كه روباه به او آموخت: " تنها با چشم دل می توان خوب دید، آنچه اصل است از دیده پنهان است." همزمان با پایان جنگ، "شازده كوچولو" به بیشتر زبان های اروپایی ترجمه شده بود. در نیمه ی سده ی بیستم در تمام دنیا شناخته شده بود و به ۱۰۲ زبان دنیا ترجمه شد.



    آنتوان دو سنت اگزوپری در ۲۱ ژوئیه ۱۹۴۴ برای پرواز اکتشافی بر فراز فرانسه از جزیره ی کرس در دریای مدیترانه به پرواز در آمد و پس از آن برای همیشه ناپدید شد. در اواخر سده ی بیستم لاشه ی هواپیمای او را پیدا کردند.

    برگرفته از: ketabak.org
    ویرایش توسط Angel : https://forum.motarjemonline.com/member/63-angel در ساعت 04-13-2011, 03:49 AM

    I believed my wisdom
    ... Killed the whys as I grew ... Yet the time has taught me ... The whys are grown too
    Angel

    Click to Read My Other Poems
صبر کنید ..
X