اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

راه های غلبه بر ترس از مکالمه

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • مقاله: راه های غلبه بر ترس از مکالمه

    ترس از مکالمه به زبان انگلیسی به خاطر رویکرد غلط ما در آموزش علی الخصوص تصحیح مکرر اشتباهات زبان آموزان بوجود می آید. در حالی که زبان انگلیسی مانند زبان مادری بایستی با سعی و خطا یاد گرفته شود و اشتباهات لازم هستند. اما به هرحال این رویکرد غلط وجود دارد و این ترس در اکثر زبان آموزان هست. برای مقابله با آن روش زیر پیشنهاد می شود:

    1- 1- شناخت منشا ترس. یعنی بدانیم که این ترس کاملا مصنوعی و غیر طبیعی است. فرض کنیم شخصی خارجی به زبان ایرانی صحبت می کند. هرچقدر هم که اشتباه داشته باشد آیا خوشحال کننده نیست؟

    2- 2- دوری از افرادی که مکرر اشتباهات ساختاری و گرامری را گوشزد میکنند. این افراد که در اصطلاح گرامر نازی (grammar nazi) نام دارند یک مکالمه دلچسب را کاملا خراب میکنند.

    3- 3- مکالمه دو نفره به چای گروهی با در نظر داشتن این نکته که شخص مقابل استاد زبان ما نیست که تمامی اشکالات خود را از وی بپرسیم.
    5- 4- آمادگی قبلی داشته باشیم. مثلا اکثر مکالمات با یک سلام و احوالپرسی آغاز می شود و با یک خداحافظی دوستانه پایان می یابد. اگر شروع و پایان یک مکالمه به خوبی مدیریت شود آن مکالمه در ذهن خواهد ماند.


    6- 5- داشتن صبر. صبر برای یادگیری زبان بسیار مهم است زیرا عادت کردن ذهن ما به ساختارهای زبان جدید بسیار زمانبر است. بنابراین آهستگی و پیوستگی در یادگیری زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد

    نویسنده در تارنگار زبانشناس
صبر کنید ..
X