اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

محتوای خوب چه محتوایی است؟

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • محتوای خوب چه محتوایی است؟

    امروزه تولید محتوا دغدغه اصلی خیلی از دوستانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی و هم چنین صاحبان کسب و کارهای آنلاین فعلی شده است. دوستان زیادی تا الان در مورد تولید محتوا برای وب سایت شان از من سوالات زیادی پرسیده اند. اینکه چه طور مقاله بنویسم؟ مقالات خارجی را ترجمه کنیم؟ آیا مقالات خارجی را ترجمه کنیم گوگل نمی فهمد؟ مقالات دیگر سایت ها را خلاصه نویسی کنیم چه طور؟

    مطمئن هستم علاوه بر کاربران همیشگی همیار وب، دوستان زیادی درگیر این سوالات هستند و دقیقا نمی دانند چه محتوایی را باید تولید کنند که واقعا مفید و سودمند برای کاربران و مخاطبانشان باشد.

    اما در این مقاله قصد دارم در مورد تولید محتوایی که مخاطبانتان را عاشق شما می کند صحبت کنم. محتوایی که به برندسازی شخصی شما کمک می کند. محتوایی که مشتریان بالقوه زیادی را به مشتریان بالفعل شما تبدیل می کند.

    واقعا آیا نیازی به ترجمه مقالات سایت های خارجی یا خلاصه نویسی مقالات دیگر سایت ها است؟ اگر شما هم اینطور فکر می کنید سخت در اشتباه هستید. پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا به شما بگویم دقیقا محتوای خوب یعنی چه و چگونه آن را تولید کنید.

    محتوای خوب چه محتوایی است؟

    به طور خلاصه محتوایی محتوای خوب نامیده می شود که فقط به درد کاربران شما بخورد. اینکه مقالات دیگر سایت ها می تواند به درد کاربران شما بخورد طرز فکر اشتباهی است. انواع و اقسام مقالات در حوزه کاری شما در دیگر سایت ها موجود است ولی آیا این مقالات نیز به درد مخاطبان شما می خورد؟

    اشتباه 99 درصد از دوستان دقیقا همین جا است که فکر می کنند هرچه محتوا در زمینه کاری خود بیشتر تولید کنند اعتبارشان پیش مخاطبان شان بیشتر می شود و با این کار می توانند مخاطبان شان را همیشه خوشحال و راضی نگه دارند. در صورتی که واقعا این طور نیست! به خاطر همین دست به کپی کاری از سایت های ایرانی و حتی خارجی می زنند.

    کپی کردن مقالات دیگر سایت ها هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. همه ما کپی کردن را بلد هستیم و کم و بیش در تولید محتوای سایتمان دست به کپی کاری زده ایم.

    اما قضیه این است که مخاطبان شما دقیقا مخاطبان شما هستند. این یعنی هر کدام از آن ها قرار است روزی به مشتریان شما تبدیل شوند و این دقیقا به علاقه مند کردن آن ها مربوط می شود.

    مخاطبان شما هیچ وقت با مقالات ترجمه شده نیازشان رفع نمی شود. مخاطبان شما علاقه مند به مقالاتی که دست کاری شده باشند نیستند!

    اما این قضیه را با صحبت های قبل من هرگز اشتباه نگیرید. بارها گفته ام که در زمینه کاری خود مطالعه داشته باشید. مقالات دیگر سایت ها، مقالات خارجی و یا کتاب های چابی در حوزه کاری تان را بخوانید.

    این مطالعه ها بسیار بسیار مفید اند برای شما و حتما روزانه باید در حال یادگیری باشید. اما این دلیل نمی شود دقیقا همان ها را کپی کنید و در وب سایت خود برای مخاطبان تان منتشر کنید! در ادامه دقیقا به شما می گویم چه طور باید محتوای خوب تولید کنید.


    چگونه محتوای خوب تولید کنیم؟

    برای تولید محتوای خوب باید گوش شنوا داشته باشید برای همین نیاز است که به حرف مخاطبان خود به خوبی گوش بدهید. برای این کار راه حل های زیادی وجود دارد. حتما نیازی نیست که مستقیما از آن ها بپرسید مشکلات تان دقیقا چه هست؟ در این صورت شاید خیلی ها بنا به دلایل مختلفی نتوانند مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند.

    یکی از ساده ترین راه ها این است که نگاهی به کامنت های زیر پست های خود بیاندازید. یا اینکه به سوالاتی که در پشتیبانی آنلاین سایت از شما می پرسند توجه کنید. یا همینطور به ایمیل هایی که هر از گاهی مخاطبان شما ارسال می کنند که در آن ها حاوی سوالاتی است خوب توجه کنید. هر کدام از موارد اشاره شده منابع عظیمی از ایده های تولید محتوا هستند.

    پاسخ به سوالات مخاطبانتان به این شیوه فوق العاده ترین روش برای تولید محتوا است. و این طور تولید حتوا را محتوای خوب می نامند.

    ممکن است سوالات پیش پا افتاده یا خیلی ساده ای در بین نیازهای مخاطبانتان ببینید و شاید پیش خود فکر کنید تولید محتوا در این زمینه ها واقعا بی فایده است. در صورتی که اینطور نیست. در ادامه در مورد این هم بیشتر توضیح می دهم تا کاملا متوجه شوید.

    اگر یادتان باشد قبلا به این اشاره کردم که همیشه باید در حال یادگیری باشید و خواندن مقالات و کتاب هایی در حوزه کاری تان باید در برنامه روزانه تان باشد. بهتر است یادگیری تان در راستای نیاز های مخاطبانتان باشد. یعنی اینکه با توجه به سوالاتی که مخاطبانتان در ذهنشان دارند یادگیری شما هم در آن زمینه ادامه داشته باشد.

    مثلا کسی که از شما می پرسد “چه طور با گوشیم می تونم پادکست ضبط کنم؟” شاید شما جواب این سوال را ندانید. پس بهترین راه این است که در مورد آن تحقیق کنید و چه بسا چیزهای خیلی بیشتری در مورد ضبط کردن فایل صوتی با گوشی دست گیرتان شود. و حتما هم همینطور است.

    ممکن است چندین اپلیکیشن مفید و کاربردی را پیدا کنید که مخصوص ضبط پادکست با گوشی باشد. و این می تواند به تولید یک محتوای عالی و کاربردی تبدیل شود.



    به عکس زیر که از پشتیبانی آنلاین سایت گرفته ام توجه کنید:



    همین سوالاتی که در این عکس از جانب یکی از کاربران سایت مطرح شده است می تواند شروع کننده مقالاتی با عناوین زیر باشد :

    فروش محصول فیزیکی سود بیشتری دارد یا تولید محتوای آموزشی؟

    تولید محتوای آموزشی چقدر در ماه سود دارد؟

    آیا تولید محتوای آموزشی اشباح شده است؟



    همچنین هر 3 عنوان می تواند در یک مقاله جای داده شود و تیتر مقاله اولین عنوان باشد. دو عنوان بعدی زیر تیتر های مقاله را شامل شود.



    این فقط یکی از راه های تولید محتوای خوب بود. اما بهترین راه است. راه های زیاد دیگری برای تولید محتوای به درد بخور برای کاربرانتان وجود دارد. اگر بخواهم باز هم در این مورد بگویم راهی است که بارها خودم از آن استفاده کرده ام. آن هم این است که خودتان را دقیقا جای مخاطبانتان بگذارید.

    برای خواندن ادامه این مقاله به سایت همیار وب مراجعه کنید..

  • #2
    جالب بود ممنون از شما

    نظر


    • #3
      به نظر من ترجمه متون انگلیسی گزینه ی خیلی خوبیه هم متفاوته هم دیگه کپی نیست البته باید جوری ترجمه کنیم که جذاب باشه برا مخاطب
      لیزر موهای زائد عمل بینی

      نظر


      • #4
        ایجاد محتوای خوب از عناصر اصلی سئو هست

        نظر

        صبر کنید ..
        X