اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

هملت (Hamlet)

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • Angel
    پاسخ داد


    ارسال نظر:


  • Angel
    پاسخ داد
    برای مطالعه بیشتر درباره این اثر فایل پیوست را دانلود نمایید. این فایل شامل توضیحات کوتاه و خواندنی ذیل سرفصلهای زیر می باشد:
    Book Basics
    In Context
    Author Biography
    Characters
    Plot Summary
    Chapter Summaries
    Quotes
    Symbols
    Themes
    Motifs
    Suggested Reading
    فایل های پیوست شده

    ارسال نظر:


  • Angel
    موضوع هملت (Hamlet) را ایجاد کرده است

    هملت (Hamlet)

    هملت، شاهزاده دانمارک
    (Hamlet)

    ویلیام شکسپیر


    ویلیام شکسپیر (1564-1616)، شاعر ملی انگلستان و بزر گترین نمایشنامه نویس جهان در تمام دوران محسوب می شود. شکسپیر جایگاهی یگانه در ادبیات جهان دارد. برخی از شاعران دیگر غرب هم از مرزهای ملی فراتر رفته اند، اما شهرت هیچ یک به اندازۀ شکسپیر جهانگیر نیست. از شکسپیر 37 نمایش، 154 غزل، و چند قطعه شعر باقی مانده است. آثار شکسپیر به همۀ زبان های مهم در دنیا ترجمه شده است.
    هملت بلندترین اثر شکسپیر است؛ اثری که در ادبیات جهان منحصربه فرد است و هیچ اثری را نمی توان یافت که تا این حد درباره اش صحبت کرده یا نوشته باشند. این اثر به سببِ پیچیدگیهای زبانی و معنایی از دیرباز موردتوجه منتقدان و فیلم سازان قرار گرفته است. به عنوان مثال از سال 1900 تاکنون بیش از 50 فیلم براساس این نمایشنامه ساخته شده است که از مهمترین آنها می توان به اقتباس لارنس الیویه در سال 1948، اقتباس روسی این اثر در سال 1964 به کارگردانی گریگوری کوزینتسف،اقتباس تونی ریچاردسون در سال 1969، اقتباس فرانکو زفیرلی در سال 1990، و اقتباس کنث برانا در سال 1996 اشاره کرد. نسخۀ کنث برانا کاملترین نسخۀ هملت است که در آن کارگردان از کل متن استفاده کرده و فیلمی در حدود 4 ساعت ساخته شده است. در
    بقیۀ نسخه ها بخشهایی از متن حذف شده است.
    سه نسخۀ چاپی اصلی از متن هملت وجود دارد. اولین نسخه در سال 1603میلادی منتشر شد که نسخه ای ناقص و نامعتبر است. نسخۀ دوم در سال 1604میلادی منتشر شد و سومین نسخه در سال 1623 منتشر شد که نسبت به نسخۀ دوم حدود 222 سطر کمتر دارد.

    برگرفته از کتاب "هملت، شاهزاده دانمارک (ترجمه و ژرف نگری نمایش)" ترجمه دکتر علی سلامی. انتشارات مهراندیش

    به زودی در همین جا به بررسی دقیق این نمایشنامه خواهیم پرداخت.
صبر کنید ..
X