اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

آشنایی با مکتبهای ادبی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • آشنایی با مکتبهای ادبی



    عنوان: آشنایی با مکتبهای ادبی
    نویسنده: دکتر منصور ثروت
    انشارات سخن


    نویسنده در این کتاب در شش فصل مجزا به بررسی هفت مکتب از مکاتب ادبی مورد نیاز دانشجویان می پردازد. در ابتدا به معرفی هر مکتب پرداخته و سپش با ارائه تاریخچه آنها به بررسی علل شکل گیریشان در دوره و زمان خاص اشاره می کند. و سپس به بررسی اصول و ویژگی های ان مکتب می پردازد. کتاب فوق را به علاقه مندان به آشنایی با مکاتب ادبی به دلیل همه فهم بودن زبان کتاب توصیه می کنم.


    ویرایش توسط baran.amad : https://forum.motarjemonline.com/member/3147-baran-amad در ساعت 09-12-2011, 03:33 PM
    همیشه آخر هر چیز خوب می شود. اگر نشد بدان هنوز آخر آن نرسیده است....چارلی چاپلین

  • #2
    بخش چهارم كتاب در خصوص فرهنگ های دوزبانه دو قرن اخیر است و در حد امكان به معرفی این فرهنگ ها در عربی و انگلیسی پرداخته است و نقطه عطف و تحول در فرهنگ نویسی دوزبانه انگلیسی-فارسی را فعالیت های فرهنگ پژوهانه استاد سلیمان حییم دانسته است (تلفظ حییم مثل حكیم صحیح است).
    بخش پنجم كتاب، نظرها و نكته هاست كه در آن به سبك و نظر محمد قاضی، نجف دریابندری و گروهی دیگر از بزرگان و برجستگان ترجمه و ترجمه پژوهی پرداخته شده و در آن گفته هایی از دكتر علی خزاعی فر، فرخ امیدفریاد، مهدی غبرایی، مژده دقیقی، كریم امامی، جلال خسروشاهی، علی صلح جو، عبدالله كوثری، شاملو، ادیب سلطانی، عزت الله فولادوند، كامران فانی، سیامك عاقلی، عبدالله انوار، خسرو ناقد و داریوش آشوری آمده و نیز بخش هایی از مصاحبه خانم لادن نیكنام شاعر و ادب پژوه معاصر با خانم گلی امامی در ادامه نظرها و نكته ها نیز تاریخ و ادوار ترجمه، فرهنگ سازی ترجمه، ترجمه های متعدد از یك متن، شمه ای از مشكلات ترجمه، ایدئولوژی و تاثیر آن در ترجمه و مواردی دیگر از این دست آمده.

    siamon

    نظر

    صبر کنید ..
    X