اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

آغاز سومین سال فعالیت مترجم آنلاین!

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • آغاز سومین سال فعالیت مترجم آنلاین!



    سلام.

    www.it?.com
    2004/05/15
    اینها محتویات صفحه ای است که از آن تاریخ تاکنون زیر شیشه میز کارم قرار دارد. آن موقع دنبال علاقه اصلیم یعنی کامپیوتر بودم. کامپیوتر علم وسیع و کاملا بروزیست و نمی شد که منتظر ترجمه ها بمانم و می بایست در حد قابل قبولی زبان می دانستم تا بلافاصله به مطالب جدید دسترسی پیدا می کردم. از طرفی دلم می خواست که ترجمه را به عنوان رشته دانشگاهی دنبال کنم (آن موقع تفاوت چندانی میان یادگیری زبان و ترجمه قائل نبودم). www.it?.com که تلفیقی از دو علاقه من یعنی کامپیوتر و ترجمه (زبان) و در حد یک طرح کاملا خام بود، انگیزه ام را برای تحصیل در رشته مترجمی در دانشگاه تقویت کرد.

    بعد از فراز و نشیب هایی بالاخره در رشته مترجمی زبان انگلیسی پذیرفته شدم و یک سال پس از حضورم در دانشگاه و در تاریخ 1386/4/7 طرح www.it?.com به صورت www.motarjemonline.com و با لطف خدا به ثبت رسید و از آن پس به شکل جدی تری با برسی سیستم های موجود دنبال شد. شش ماه بعد که در مورد سیستم سایت به نتیجه رسیدم و شرایط را هم مناسب دیدم موضوع را با دوستانم در دانشگاه مطرح کردم. خوشبختانه طی مدتی که در دانشگاه بودم دوستانی پیدا کردم که از دانشجویان برتر دانشگاه بودند و در زمینه زبان هم از من قوی تر بودند. طی چند ماه، چند جلسه با حضور دوستان برگزار شد. اهدافمان بزرگ بود و همه ما در آغاز راه بودیم و کم تجربه، اما این باعث نشد که جسارت به خرج ندهیم و شروع نکنیم. می گویند کسی که کوه را جابجا کرد، اول با جابجا کردن سنگریزه ها شروع کرد. و سرانجام به لطف خدا و یاری دوستان در تاریخ 1387/4/26 در سالروز ولادت حضرت علی (ع) مترجم آنلاین به طور رسمی فعالیتش را آغاز کرد.

    سال اول که البته مشکلات زیادی هم داشتیم، شناسایی سایت ها و وبلاگ های مفید و مرتبط را آغاز کرده و اقدام به جمع آوری گلچینی از مطالب کردیم، ساختارهایی را شکل دادیم و تجربیات بسیار خوبی نیز کسب کردیم.

    سال دوم به علت آنکه خود سایت داری هزینه بر است چه از نظر مالی و چه از نظر زمانی و ما هم دانشجو بودیم و زندگی و دانشگاه هم مشکلات خودش را داشت، شاید هم به این علت که ما جوان ها کمی عجولیم و می خواهیم خیلی زود به نتیجه برسیم، باعث شد دوستان نتوانند آنطور که باید به سایت بپردازند. اما انگیزه و شرایط من طوری نبود که این مشکلات بخواهد باعث کم کاری من در زمینه سایت شود و کار به قوت ادامه یافت و اقدام به شناسایی و جمع آوری منابع مکتوب و چند رسانه ای کردم. به لطف خدا و از نیمه دوم سال 88، نیرویی با انگیزه، با سواد، اهل مطالعه و تحقیق، همچنین اهل شعر و شاعری (برای مطالعه برخی از آثار ایشان به انجمن شعر مراجعه کنید.) و از دانشجویان بسیار خوب رشته ادبیات انگلیسی یعنی خانم حمزه (Angel) به جمع ما پیوست. با تلاش ها و ایده های ایشان بخش ادبیات سایت متحول شد و ساختاری جدید به خود گرفت. همچنین آشنایی قبلی ایشان با مسائل کامپیوتر و اینترنت و پیشرفت های خوبی که در زمینه مسائل فنی داشتند باعث تقویت بخش مدیریت سایت شد.

    در کل به رویدادهای مهم سال دوم اینگونه می توانم اشاره کنم:

    • از آنجایی که نیروی انسانی متعهد و صاحب فکر مهمترین نقش را در هر ساختاری بازی می کند بی شک حضور خانم حمزه (Angel) در تیم مترجم آنلاین مهمترین رویداد سال دوم بود.
    • دستیابی به حجم عظیمی از منابع در زمینه یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه، ادبیات غرب، ترجمه و زبان شناسی از معتبرترین ناشران غربی که هنوز نتوانستیم آنها را لیست کنیم.
    • تغییر ساختار بخش ادبیات سایت و تخصصی شدن آن
    • ارائه مطالب تخصصی تر
    • مسابقه ترجمه شعر
    • ارتقاء سیستم انجمن های سایت به آخرین نگارش ارائه شده در سال 2010
    • و در مجموع، پیدا کردن جایگاهی مناسب در میان موتور های جستجو، عبور تعداد اعضاء از مرز 1000 عضو و عبور بازدید مستقیم مطالب از مرز 120,000 بازدید


    و ان شاء ا... سال سوم با چند طرح و برنامه خوب آغاز می شود،
    • طرح ادغام و یکپارچه سازی سیستم ها و مطالب سایت
    • ارائه دوره های ادبیات انگلستان و آمریکا بر اساس منابعی متفاوت و جذاب که فکر می کنم در ایران بی نظیر باشد و در صورت موفق بودن این طرح، ان شاء ا... طرح های متفاوت آموزشی دیگری نیز خواهیم داشت.
    • ورود به فاز عملی ترجمه
    • و ارائه مطالب هرچه بهتر نسبت به گذشته

    در پایان بهای اندک سپاس و تقدیر خودم را نثار عزیزانی می کنم که زحمات فراوانی برای مترجم آنلاین کشیدند تا بدینجا برسد و با گام هایی استوارتر از همیشه به راه خود ادامه دهد.
    دوستان خوبم آقایان صفوی (Mehran) و احمدپناه (ahmadpanah)
    و خانم حمزه (Angel) که همفکری ها و تلاش های ایشان سالی متفاوت را برای مترجم آنلاین رقم زد.
    (امیدوارم سال آینده نام شما هم در این لیست قرار گیرد.)

    خداوند متعال را شاکرم که به ما توفیق داد و کمک مان کرد که بستری را فراهم کنیم تا هم خود مطالب و تجربیاتی مفید را به اشتراک بگذاریم و هم برای دیگران این امکان را فراهم کنیم و شاید هیچ چیز به اندازه حضور و مشارکت شما کاربران و اعضای محترم در مسیری که در پیش گرفتیم، ما را خوشحال نکند.

    پیروز و سربلند باشید!
    گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
    اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


    Webitsa.com
    Linkedin Profile

  • #2
    با سلام

    من هم خوشحال میشم با گروه شما کار کنم و چیزهای جدید یاد بگیرم چون رشته من هم همین است و تازه وارد ام به همین خاطر خیلی زیاد از سایت نمیدونم ولی میتونم کمکتون کنم
    شاد و پیروز باشید

    نظر


    • #3
      همکاری

      سلام.

      از اظهار لطف دوستان چه در انجمن و چه از طریق پیام خصوصی بسیار ممنونم!

      چون در حال اجرای طرح ادغام هستیم، دوستانی که علاقه مند به همکاری هستند و سوالاتی در ذهن دارند می توانند از طریق پیام خصوصی یا همین بخش مطرح کنند. بنده در اسرع وقت پاسخگو خواهم بود.

      ان شاء ا... بزودی چارچوبی برای همکاری ها تعیین و اعلام خواهد شد.

      برای ارسال پیام خصوصی به بنده بر روی لینک زیر کلیک کنید و از طریق بخش تنظیمات (کنترل پنل) خود نیز می توانید پیگیر پیام ها باشید.


      دوستانی هم که علاقه مند به کار در زمینه ادبیات هستند از لینک زیر می توانند با مدیر ادبیات سایت در ارتباط باشند.


      سپاسگزارم!
      گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
      اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


      Webitsa.com
      Linkedin Profile

      نظر


      • #4
        منم به نوبه خوذم تبریک می گم
        امیدوارم که همیشه موفق و شاد باشید:

        نظر


        • #5
          سلام وخسته نباشید سوال

          نوشته اصلی توسط ra1ze2 نمایش پست ها
          من هم خوشحال میشم با گروه شما کار کنم و چیزهای جدید یاد بگیرم چون رشته من هم همین است و تازه وارد ام به همین خاطر خیلی زیاد از سایت نمیدونم ولی میتونم کمکتون کنم
          شاد و پیروز باشید
          سلام حالتون چطوره من میخواستم بیشتردرجریان روند همکاری با شماباشم ممنون

          نظر


          • #6
            سلام.

            متشکرم.

            دو زمینه عمده ای که از ابتدا در برنامه ها بود، یکی مربوط به مباحث علمی، پژوهشی و ارتباطی بود که شامل این موارد می شود:
            • جمع آوری و ارائه مطالب مفید در موضوعات مرتبط با حوزه های ترجمه، ادبیات و زبان
            • فراهم کردن زمینه ها و بسترهای لازم برای تحقیق و پژوهش و ارائه طرح ها و کار های نو
            • فراهم کردن زمینه هایی که علاقه مندان بتوانند خود را معرفی کنند و کارها و توانمندی ها و مطالبشان را در معرض قرار دهند و با سایرین در ارتباط باشند و به بحث و تبادل نظر بپردازند و مشکلات و مسائل خود را مطرح و به کمک هم آن را برطرف سازند.
            • فراهم کردن زمینه هایی که علاقه مندان بتوانند، گروه ها و کلوپ های عمومی یا خصوصی تشکیل داده و بر روی موضوعات خاصی و بصورت آنلاین کار کنند.

            خوشبختانه در این بخش فعالیت های خوبی صورت گرفته و زمینه ها و بستر های مناسبی فراهم شده است. کافیست اعضاء در این زمینه فعالیت هایی از خود نشان دهند تا ما نیز در حد توان، امکانات و تجربه، با منابع و سایر امکانات آنها را یاری کنیم.

            و دیگری مباحث عملی ترجمه، انجام پروژه های ترجمه و فراهم کردن زمینه هایی برای دریافت و انجام سفارش های ترجمه (بیشتر بصورت آنلاین و متمرکز و بر پایه آخرین فناوری های روز) بود.
            در این زمینه ما در آغاز راه قرار داریم و به تازگی فعالیت های خود را شروع کرده ایم و ساماندهی آن به وقت نیاز دارد. باز در این زمینه بازدیدکنندگان، کاربران و اعضای محترم، اگر طرح ها و پیشنهاداتی برای کار و همکاری مشترک دارند، مطرح کنند.

            لازم است به این نکته نیز اشاره کنم که تیم مترجم آنلاین، تیم بسته ای نیست و پذیرای علاقه مندان در حوزه های ترجمه، ادبیات و زبان است.

            موارد تکمیلی در آینده ارائه خواهد شد.

            با ما همراه باشید . . .
            گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
            اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


            Webitsa.com
            Linkedin Profile

            نظر

            صبر کنید ..
            X