اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

راهنمای کامل انتخاب رشته کارشناسی ارشد

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • راهنمای کامل انتخاب رشته کارشناسی ارشد

    راهنمای کامل انتخاب رشته کارشناسی ارشد


    کارشناسی ارشد، برای داوطلبان ، مقطعی پس از دانش آموختگی از مقطع کارشناسی است. داوطلبان به دلیل اینکه در مقطع کارشناسی ارشد، اشراف اطلاعاتی نسبتا بهتری از مقطع کارشناسی درباره رشته های مهندسی و مدیریت و علوم انسانی و پزشکی و هنر دارند و در مدت تحصیل در مقطع کارشناسی، باید اطلاعات خوبی درباره رشته های مرتبط و غیر مرتبط با رشته خود بدست آوردند، از شما انتظار می رود که انتخاب رشته ای حرفه ای تر از زمانی که در کنکور کارشناسی شرکت می کردید، داشته باشید.پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و کسب رتبه قبولی در آزمون، داوطلبان در موقعیت حساس تری نسبت به مرحله آزمون، یعنی در مرحله انتخاب رشته قرار می گیرند. بعد از حدود دوماه کارنامه نتایج اولیه آزمون خود را دریافت می کنند. تحلیل صحیح درنتایج کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاداین آزمون برای انتخاب رشته و گزنش بعدی مهم وسرنوشت ساز است.در ادامه مطلب اطلاعات کامل در زمینه نحوه و نکات انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسریتوضیح خواهیم داد.

    تعیین اولویت انتخاب رشته کارشناسی ارشد


    در مقطع کارشناسی ارشد دوره های مورد پذیرش برای دانشجویان عبارتند از : دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی و مجازی که در ذیل به آنها اشاره می شود. اولین و مهمترین کار برای شروع مراحل انتخاب رشته، دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد است. هر رتبه ای که به دست آورده اید، بهتر است به ترتیب مقابل عمل کنید: ابتدا کد رشته های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیر انتفاعی و در نهایت کد رشته های مجازی را انتخاب کنید.برای انتخاب رشته صحیح و اصولی، آگاهی از مواردی از جمله رتبه کل بدون اعمال سهمیه، رتبه در زیر گروه و تراز (نمره کل) رتبه و درصدهای هر درس و کد رشته، گزینش بومی و منطقه ای و ظرفیت پذیرش رشته ها در کنار معدل و تراز ، اهمیت دارد. یعنی همه این فاکتورها را باید در انتخاب رشته خود در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها در نظر بگیرید.برای مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

    انتخاب رشته کارشناسی ارشد


    یک مزیت عالی ادغام آزمون برای داوطلبان این می باشد که انتخاب رشته بعد از مرحله اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سراسری 97 و اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 بوده و داوطلبان می توانند با آگاهی کامل از نتیجه ای که کسب کرده اند اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 کنند.رشته هایی که فکر می کنید احتمال قبولی بالا دارید در دسته خوش بینانه قرار می گیرد. انتخاب های خوش بینانه باید در اولویت انتخاب باشد. مثلا اگر آرزو دارید که در فلان رشته فلان دانشگاه قبول شوید و رقابت برای قبولی در آن رشته بسیار زیاد است، می توانید با تلورانسی احتمالی، این رشته را در اولویت انتخاب و در چینش 20 درصد اول قرار دهید. با توجه به اين که گزينش نهايی داوطلبان ، براساس نمره کتبی و معدل مؤثر آن ها خواهد بود لذا تقدم و تأخر انتخاب ها هيچ تأثيری در پذيرش يا عدم پذيرش آن ها نخواهد داشت، يعني 80% نمره کتبی به اضافه معدل تراز شده در نظر گرفته می شود.

    داوطلبان در کارشناسی ارشد چگونه باید انتخاب رشته کنند؟

    دوره کارشناسی ارشد بر خلاف دوره کارشناسی که داوطلبان شناختی کامل از رشته های دانشگاهی ندارند، متفاوت است و معمولا دانشجوی این دوره، گرایش تحصیلی خود را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند و یا از رشته هایی که به طور مستقیم به رشته کارشناسی وی در ارتباط بود استفاده می نماید. برای آنکه یک انتخاب رشته کم ریسک داشته باشید باید از آمار قبولی سال های گذشته اطلاع حاصل کنید و ببینید که داوطلبان در سال گذشته با حدود رتبه شما در چه گرایش ها و دانشگاه هایی قبول شده اند و با این اساس یک شمای کلی از انتخاب رشته دست شما خواهد آمد.گام اول برای کسب نتیجه مطلوب در مرحله انتخاب رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور ، می بایست اول دفترچه انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنید.گام بعدی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد، نحوه انتخاب رشته ها و اولویت بندی آن ها است. در واقع شما باید چینش حرفه ای انجام دهید. چون شما امکان انتخاب 100 رشته محل را دارید، انتخاب های خود را باید به صورت خوش بینانه، بدبینیانه و واقع بینانه تنظیم کنید. در صورت هر گونه سوال در زمینه ویرایش اطلاعات و انتخاب رشته کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز ایران مشاوره تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند یکی از رایج ترین سوالات داوطلبان در زمینه شهریه کارشناسی ارشدمی باشد که برای اطلاع در این زمینه می توانید بر روی لینک شهریه کارشناسی ارشد 97 - 98 کلیک نمایید.

    آنچه که در خصوص انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید بدانید؟


    داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد که نسبت به انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 و انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 97 مجاز بوده اند باید توجه نمایند برای یک انتخاب رشته موفق که جای هیچ گونه حسرت و اشتباهی در آن باقی نماند بایستی به یک سری نکات مهم و ارزشمند پیرامون انتخاب رشته کارشناسی ارشدتوجه نمایند و چنانچه به این نکات اشراف ندارند می توانند با استفاده از تجربیات مشاوران ما یک انتخاب رشته صحیح و کامل داشته باشند که پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی خود در مرحله انتخاب رشته وشناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد که یک مرحله حساس می باشد با ما در تماس باشید.گام اول برای کسب نتیجه مطلوب در مرحله انتخاب رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور ، می بایست اول دفترچه انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنید.
صبر کنید ..
X