اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

تربیت مترجم شفاهی

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • تربیت مترجم شفاهی

    می خواستم بدونم در ایران دانشگاه یا مرکزی برای اموزش مترجم شفاهی وجود داره و اگر چنین مرکزی هست چه شرایطی برای پذیرش دانشجو دارند. و ممنون می شم درمورد دانشگاه سوئیس و کانادا هم که اموزش مترجم شفاهی در اونجا وجود داره اطلاعاتی بگذارید.

  • #2
    نوشته اصلی توسط رها نمایش پست ها
    می خواستم بدونم در ایران دانشگاه یا مرکزی برای اموزش مترجم شفاهی وجود داره و اگر چنین مرکزی هست چه شرایطی برای پذیرش دانشجو دارند. و ممنون می شم درمورد دانشگاه سوئیس و کانادا هم که اموزش مترجم شفاهی در اونجا وجود داره اطلاعاتی بگذارید
    سلام.

    تا آنجا که اطلاع دارم دانشگاهی در ایران، حداقل در مقطع کارشناسی، اقدام به پذیرش دانشجو با عنوان مترجم شفاهی نمی کند. خود رشته مترجمی هم چند واحد با عنوان ترجمه شفاهی دارد، اما نه برنامه درستی برای آن تدوین شده، و نه بطور جدی به آن پرداخته می شود. ممکن است برخی دانشگاهها بنا به ضرورت دوره های خاصی برگزار کنند، اما اطلاعات چندانی در این مورد در دسترس نیست.

    احتمالا برخی موسسات مهم و معتبر آموزش زبان هم به این مقوله می پردازند. که با تماس با آنها می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. مانند موسسه علامه قطب راوندی که در سایت شان دوره های مترجمی هم ذکر شده است.

    فصلنامه مطالعات ترجمه، مقالاتی در مورد ترجمه شفاهی دارد، که می توانید از آنها نیز بهره ببرید. همچنین در بخش ترجمه کتابخانه مترجم آنلاین کتاب هایی در این زمینه ارائه شده و می شود و در همین بخش نیز به مرور مقالاتی در این زمینه ارائه خواهد شد.

    این هم یک نمونه سایت در این زمینه:

    Interpreter Training Resources
    خود شما هم لطفا اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آوردید، در همینجا به آن اشاره کنید تا دیگران نیز استفاده کنند.

    با تشکر!
    گر خسته ای بمان و اگر خواستی بدان: ما را تمام لذت هستی به جستجوست ...
    اگر مطالب این سایت برایتان مفید بود، لطفا با مشارکت و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزشمند خود، آن را برای خود و دیگران پربارتر کنید!


    Webitsa.com
    Linkedin Profile

    نظر


    • #3
      مرسی از راهنماییتون
      تا اونجایی که من اطلاع دارم دانشگاههای سوئیس و کانادا در مقطع دکتری این رشته (ترجمه ی همزمان ) رو تدریس می کنند که از معتبرترین دانشگاه های دنیا در این زمینه هستند. اما می خواستم بدونم که آیا دانشگاهی وجود داره که در مقطع فوق لیسانس این رشته رو ارائه بده یا نه

      نظر

      صبر کنید ..
      X