اطلاعیه

Collapse
هیچ اطلاعیه ای هنوز ایجاد نشده است .

سبک هنری روکوکو

Collapse
X
 
  • فیلتر
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
new posts

  • سبک هنری روکوکو


    سبک هنری روکوکو (rococo)



    مرگ لویی چهاردهم در 1715 برای طبقات فرادست جامعه فرانسه تبعات مهمی در پی داشت. فرهنگ شکل گرفته حول محور کاخهای پر زرق و برق باروک جای خود را به فرهنگی خودمانی و غیر متمرکز با محوریت خانه های شیک و زیبای پاریس داد. این خانه های شخصی کانون سبکی جدید به نام روکوکو شدند که بیشتر نوعی سبک طراحی داخلی بود. واژه روکوکو که برگرفته از واژه فرانسوی روکی (به معنای سنگریزه) بود به طور اخص به سنگ ها و صدف های کوچکی اطلاق می شد که در آراستن فضای داخلی غارهای تزئینی به کار می رفت.صدف و شکل های صدفی نقش مایه های اصلی تزئینات سبک روکوکو بود.
    در اوایل سده هجدهم، پاریس پایتخت اجتماعی اروپا بود و سالن های سبک روکوکو محل گردهم آیی طبقات فرادست جامعه پاریس بودند. زنان ثروتمند، جاه طلب و زیرک برای جذب مشهورترین و قابل ترین اشخاص به سالن های خود به چشم و هم چشمی می پرداختند. در این محفل ها حاضران به سان شمشیربازانی چست و چابک با حربه بذله گویی و حاضرجوابی به مصاف یکدیگر می رفتند. رندی بر هرچیز مقدم بود و رفتار بی شیله پیله نشانه امل بودن. سالن های سبک روکوکوی فرانسه آثار هنری به تمام معنا بودند و فضای دورتادور میهمانان آکنده بود از اثاثیه برازنده، تندیس های کوچک دلفریب، آینه هایی با قاب های مزین، ظروف دل انگیز از جنس سرامیک و نقره و فرشینه های زینتی که زیبایی معماری و نقش برجسته ها و نقاشی های دیواری را تکمیل می کردند.





    در این سبک، معماری، نقاشی و مجسمه سازی به صورت یک واحد در هم آمیخته در می آیند و رنگهای آبی، سفید، صورتی، طلایی و نقره ای رنگهای شاد روکوکو را تشکیل می دهند.
    بزرگترین نفاش این عصر آنتوان واتو است که اشراف را در روستا و مناظر طبیعی به تصویر کشیده است؛ و موفق ترین پرتره ساز آن زمان پیکرتراشی به نام ژان آنتوان اودون بوده است.

    روکوکو برخلاف مفهوم لغوی اش هنر اشرافیت بود و طبقات مرفه جامعه صاحبان و سفارش دهندگان اصلی این هنر محسوب می شدند.






    I believed my wisdom
    ... Killed the whys as I grew ... Yet the time has taught me ... The whys are grown too
    Angel

    Click to Read My Other Poems

  • #2
    مرسی خیلی عالی بودش.
    لیست قیمت مواد شیمیایی مرک آلمان مجله موفقیت

    نظر

    صبر کنید ..
    X